torsdag 13. januar 2011

Hvem bestemmer?

Maria Amelie. Et kjent navn i dag! Ahus, store problemer i disse dager. Jeg blir faktisk engstelig av dette, hvem i all verden er det som styrer i Norge i dag? Hvem er det som tar bestemmelser og tolker regler? Det virker helt sykt alt sammen. Så nettopp et intervju i Dagsrevyen angående Maria Amelie, en ressursterk jente som skal tvangssendes tilbake til Russland, til et land hvor hun knapt kan språket etter så mange år i Norge. Et Ahus med 1 stk ny sengefløy som skal huse en befolkning på størrelse med ”Trondheims” innbyggere. En Mulla Krekar som får bli selv om han truer både det norske folk og politikerne.

Når vi så sper på med bilder fra flomkatastrofer i Australia, Brasil, Sri Lanka og Thailand, så er det knapt så jeg orker å ta imot mer.  Og da har jeg ikke nevnt barneovergrepene i Alvdal.

Jeg tror kanskje at det lille blaffet jeg hadde av engasjement skal kveles før det flammer altfor mye opp. Jeg får ikke gjort annet enn å bli direkte redd for å bo i dette landet og jeg undres veldig på hvem det er som tar bestemmelser! Når politikerne blir konfrontert med alt idioti som blir praktisert, så skylder de på hverandre og på håndheving av regelverket. Men alvorlig talt, skjerp dere, vi er ikke dumme alle vi som følger med på nyheter og aviser! I de aller fleste slike lover er det lov å bruke skjønn, noe som av og til ikke er en fordel, men dog.....

Heretter skal jeg forholde meg til de nære problemer, nemlig kreftsaken, hjertesyke, Kols og livet i sin alminnelighet (tror jeg)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar